donderdag 18 oktober 2012
Happy Period
Afgelopen maand was ik ergens op een afspraak samen met een collega. We bezochten een bedrijf dat zich gespecialiseerd had in software en dan vooral voor logistieke bedrijven.
Het was een bijzonder gesprek. Onze contactpersoon was vanuit de typologieën van Jung een echte denker met winst als meest leidende motief. Daarnaast beschikte deze man over een manier van spreken die je niet snel zou verwachten bij dit type mens. Elke keer als hij een antwoord gaf op een vraag van onze kant of gewoon een eigen reactie gaf, deed hij dat op een manier waarvan ik bijna automatisch een beetje in de lach schoot. Ik vond hem echt komisch!
Helemaal hilarisch was zijn omschrijving van het gevoel dat hem overkwam wanneer er weer eens een verkoper bij hem op gesprek was. Hij vertelde ons dat hij regelmatig een fijn en warm gevoel kreeg wanneer een verkoper weer eens vertelde dat hij/zij de oplossing had voor al zijn problemen en dat zijn leven vanaf nu echt een andere wending zou krijgen. Maar dan moest hij wel overstappen naar de diensten /producten van deze verkoper. Deze klant vertelde ons dat hij regelmatig het gevoel had een warm bad in te stappen en zich te kunnen wentelen in de warme zorg van de verkoper. Hoe fijn is dat!
Ergens herken ik dat wel. Laten we even eerlijk zijn, als je alle mooie praatjes van verkopers en reclamemakers zou geloven, dan begint je leven pas echt op het moment dat je een bepaald product aanschaft. Neem nu al de ongelooflijk spannende, uitdagende, hartverwarmende en goed bedoelde commercials van bijvoorbeeld maandverband. Ik weet niet of u ze wel eens serieus bekijkt deze commercials, maar ik begin als man echt het gevoel te krijgen dat ik wat mis.
Ik ken mannen die het afgelopen jaar hard gewerkt hebben, nergens tijd voor hebben gehad, hun vrienden nauwelijks gezien hebben enz. enz. Als ik de commercials allemaal moet geloven zou dat allemaal goed komen met een bepaald type maandverband. Er is zelfs een merk dat je elke maand een happy period belooft. Wie wil dat nu niet! Lijkt mij wel leuk na drie weken hard werken. Dus u begrijpt dat ik, als man, best jaloers ben op vrouwen. Eigenlijk wil ik ook alle voordelen die het gebruik van maandverband met zich meebrengt.
Vrouwen hebben alle warme voordelen zoals elk merk belooft. Gezellige momenten met vriendinnen, jezelf altijd geweldig voelen en minimaal 1 x per maand een happy period. Inclusief of exclusief extra lange vleugels. Wie wil dat nu niet?
U zult begrijpen dat ik er helemaal niet op zit te wachten om maandverband te gaan gebruiken en te struikelen over de extra lange vleugels van Allways. Net zo min als ik me kan voorstellen dat vrouwen hier echt op zitten te wachten. Algemeen gesproken dan. Ook zitten uw klanten niet te wachten op allerlei wazige, nietszeggende, hartverwarmende, holle opmerkingen van uw kant. Wees duidelijk en oprecht in de vertaling van de toegevoegde waarde van uw product. Zodra u een juiste aansluiting kunt maken tussen wat uw product kan/ doet en wat een klant echt nodig heeft, kunt u de franjes en alle andere onzin achterwege laten.
Ik wens u een fijne maand en een happy period. Zelf ga ik nu even paardrijden. Dat kan ik niet, maar de fabrikant geeft aan dat je met hun product ook kunt paardrijden. Ben benieuwd.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten